Пристрій та принцип роботи шківа коленвала

Шків колінвала – це одна з важливих деталей двигуна, яка відіграє ключову роль у перетворенні енергії від двигуна до провідних елементів. Шків колінвала має кілька функцій, таких як передача обертального руху, згладжування коливань і підтримка працездатності двигуна.

Основне завдання шківа колінвала – перетворення обертального руху колінвалу в лінійне переміщення передніх коліс автомобіля чи інших провідних елементів. Для цього шків оснащений ременем або ланцюгом, що передає рух на провідні елементи. Важливо відзначити, що шків колінвала має бути міцним і надійним, тому що він піддається великим навантаженням під час експлуатації.

Крім того, шків колінвалу грає роль згладжувача коливань, які можуть виникати під час роботи двигуна. Він допомагає зменшити нерівності під час роботи двигуна, що забезпечує більш плавну роботу автомобіля та знижує вібрації. Це особливо важливо при високих швидкостях руху, коли будь-які коливання та вібрації можуть вплинути на керованість автомобіля.

Як влаштований шків коленвала
Назва деталіОпис
Шків коленвалуДеталь, яка кріпиться на колінвалі і служить для передачі моменту, що крутить, з двигуна на різні приводні пристрої.
Болт кріпленняБолт, яким шків колінвалу кріпиться до колінвалу
Ремінь приводнийРемінь, який натягується на шків колінвалу і примикає до інших шків для передачі обертання
Натягувач ременяМеханізм, що підтримує правильну натяжку приводного ременя

Шків коленвалу є виріб дискової форми.У центрі знаходиться спеціальний отвір, за допомогою якого вся деталь може бути насаджена на передню частину колінчастого валу. Там знаходиться невелика канавка, призначена для установки так званої шпонки. На зовнішній частині шківа є канавки.11 Грудня. 2020 р.

Як зрозуміти що шків колінвала несправний?

Ознаки зносу та пошкодження демпферного шківа колінвала:

  • Тріщини у гумі
  • Оплавлення гуми (через витік олії)
  • Деформація гуми
  • Тріщини на маточині або в області закручування
  • Поділ різних частин демпфера

Що буде якщо не міняти шків коленвала?

Забезпечує функціонування навісних агрегатів двигуна. Поглинання вібрації, що походить від колінчастого валу. Без демпфуючого гумового шару, що міститься всередині шківа, вібрація передавалася б на привід, викликаючи постійне передчасне зношування і зрештою вихід агрегатів з ладу.

Що тримає шків коленвала?

У сучасних двигунах шків колінчастого валу, особливо у разі ремінного приводу ГРМ, найчастіше кріпиться на одному болті, а утримується від провертання за допомогою шпонки.

Чому прокручується шків коленвала?

Якщо трохи прокручується вліво/вправо щодо осі, то проблема може бути в розбитому шпонковому пазі на колінвалі або обм'ятій шпонціЯкщо хитається у бік двигуна, то тоді проблема в тому, що діаметр кінця коленвала, на якому сидить шків, прослаблений щодо отвору на шківі.