Віскомуфта – пристрій, який застосовується на багатьох важких вантажних автомобілях, включаючи КамАЗ. Її основна функція полягає в передачі потужності з двигуна на коробку передач, а також зниження навантаження на двигун при пуску і під час роботи в умовах підвищеного навантаження.
Основний принцип роботи вискомуфти полягає в перекачуванні рідини між обертовим і нерухомим корпусами. Усередині вискомуфти знаходиться в'язка рідина – зазвичай це гліцерин. Коли двигун працює на холостому ходу або низьких оборотах, вискомуфта практично не передає потужність на коробку передач. Це дозволяє знизити навантаження на двигун та ефективніше використовувати ресурси автомобіля.
Однак, при збільшенні оборотів двигуна та підвищенні навантаження на автомобіль, віскомуфта починає передавати потужність на коробку передач. У цей час в'язка рідина у вискомуфті починає переміщатися від одного корпусу до іншого, створюючи опір і передаючи потужність на коробку передач. Таким чином, віскомуфта дозволяє ефективно використовувати двигун і забезпечує плавне та безпечне перемикання швидкостей.
Елемент | Опис |
---|---|
Віскомуфта | Пристрій для регулювання приводу вентилятора охолодження двигуна |
Внутрішній ротор | Частина вискомуфти, приєднана безпосередньо до вентилятора |
Зовнішній ротор | Частина вискомуфти, приєднана до вентиляторної рейки |
Спіральні лопаті | Компоненти, що з'єднують внутрішній та зовнішній ротори. |
Спеціальна олія | Використовується для змащування внутрішнього та зовнішнього роторів у лопатях. |
Термостат | Пристрій, що контролює температуру охолоджувальної рідини двигуна |
Температура | Основний фактор, що впливає на роботу віскомуфти |
Як правильно працює віскомуфта?
При використанні VC у приводі вентилятора охолодження двигуна дилатантна рідина знаходиться в спеціальних камерах усередині корпусу муфти і надходить у простір між провідним (з'єднаний з колінчастим або розподільним валом ДВС) та веденим (з'єднаний з крильчаткою вентилятора) дисками через пружинні клапани.
Як зрозуміти що віскомуфта працює?
У перші секунди автолюбитель має почути легкий шум, який поступово стихне; Злегка прогрівши мотор, спробувати зупинитися лопаті згорнутим аркушем паперу. Вони повинні зупинитися, але з відчутним зусиллям; Демонтувати вискомуфту та сильно її прогріти. Збережена копія
Як зрозуміти, що віскомуфта не працює?
Єдине, що ви можете помітити – це двигун погано охолоджується і сторонній звук, що з'явився (свист або металевий брязкіт). Тільки при цьому вискомуфта може бути заклинила, так як гель витік або заклинив підшипник.